Klik2

Thursday 8 June 2017

GUM ARABIC AL-MANNA / GAM ARAB

GUM ARABIC AL-MANNA / GAM ARAB
1 PCS : 150 GRAM
HARGA PASARAN : RM33.00

UNTUK PEMBELIAN
SMS / WHATSAPP 012-4348281

Kandungan GUM ARABIC AL-MANNA adalah 100% Gum Arabic, dan pemprosesannya dibuat khas serta dipatenkan tanpa mengubah atau menghilangkan kandungan di dalamnya. Malah, ianya tidak mengandungi bahan pengawet.

GUM ARABIC AL-MANNA sesuai untuk semua lapisan umur dan boleh diamalkan setiap hari tanpa kesan sampingan. Ianya mengandungi prebiotik semulajadi yang selamat dan baik untuk kesihatan. Bagi para ibu yang mengandung, usah risau. GUM ARABIC AL-MANNA selamat untuk diambil ketika mengandung.

GUM ARABIC AL-MANNA / GAM ARAB ADALAH MAKANAN YANG BAIK IN SYAA ALLAH BAGI :
1. Sakit Buah pinggang kerana (sudah menjalani dialisis atau belum menjalani dialisis).
2. Sakit bengkak buah pinggang.
3. Kencing kotor.
4. Buasir.
5. Cirit-birit.
6. Kolestrol tinggi.
7. Sembelit.
8. Diabetes.
9. Gout.
10. Berdiet ia tinggi kandungan fiber.
11. Batu karang.
12. Lumpuh atau stroke.
13. Kanser prostat.
14. Menguatkan Antibodi melawan pelbagai penyakit.
15. Tekanan darah tinggi.
16. Menaikkan HB ibu mengandung.
17. Baik untuk bayi dalam kandungan.
18. Penyakit kulit seperti ekzema.
19. Kanser usus.
20. Membuang toksin.
21. Pembiakan bakteria sihat dlm perut.
22. Menyerap mineral seperti zink, sodium dan kalsium.
23. Sesuai untuk kanak-kanak yang tidak gemar makan sayur dan buah.

KELEBIHAN MENGAMALKAN GUM ARABIC AL-MANNA / GAM ARAB:
Membantu menurunkan paras kreatinin dan gula dalam darah untuk pesakit buah pinggang dan diabetes.
Melambatkan & mengurangkan risiko kerosakan buah pinggang akibat diabetes.
Sumber Prebiotik Asli, meningkatkan bakteria baik (probiotik) dalam usus.
Mengurangkan risiko penyakit berpunca dari usus, kolesterol, lemak dan gula.
Menyelesaikan masalah sembelit dan buasir.
Meningkatkan sistem imunisasi badan. 80% imunisasi badan bergantung dari sistem usus, perkumuhan dan perut yang baik.
Kandungan fibre yang tinggi merendahkan kolesterol dan kurangkan risiko menghidap penyakit jantung.
Amat sesuai dicampur ke dalam susu anak2 untuk meningkatkan tahap kesihatan dan imunisasi dari serangan demam dan pelbagai penyakit.
Melambatkan pertumbuhan sel kanser.

CARA PENGAMBILAN GUM ARABIC AL-MANNA / GAM ARAB:
                                            
1) 2 sudu makan (25 gram) dibancuh dengan segelas (250ml atau lebih) air biasa (bukan air panas atau disejukkan dalam peti ais) Ambil shaker atau botol air yang kering, masukkan gum arabic, kemudian masukkan air goncang hingga larut, jika sukar larut, biarkan ia terendam dalam air 10-15 minit barulah goncang semula

2). Jika anda mahu hadkan meminum air kepada 500 ml sahaja sehari, bancuh 25 gram gum arabic dengan 100 ml sehingga 150 ml air sahaja, jika anda sembelit dengan bancuhan yang pekat ini, air perlu ditingkatkan lagi, jika tidak dapat, kurangkan pengambilan kepada 1 sudu makan sahaja. Gum Arabic tidak menyebabkan masalah sembelit, malah ia dapat mengubati masalah sembelit, sembelit disebabkan oleh air dalam badan anda tidak mencukupi untuk melawaskan pembuangan air besar. Makan lebih sayuran dan buah-buahan yang sesuai dengan kesihatan anda.

CADANGAN PENGAMBILAN GUM ARABIC AL-MANNA / GAM ARAB:
1. Pesakit buah pinggang yang menjalani hemodialysis: 50 gram sehari, 25 gram setiap pagi semasa perut kosong dan 25 gram lagi pada waktu malam sebelum tidur.

2. Buah pinggang stage 1 hingga 5: 50 gram sehari, 25 gram setiap pagi semasa perut kosong dan 25 gram lagi pada waktu malam sebelum tidur.

3. Untuk resedung, sinus dan mudah selsema, minum 25 gram lagi pada waktu malam sebelum tidur. Remaja 1 sudu makan dan kanak-kanak 1 sudu teh.

4. Untuk gout, buasir & sembelit: 2 sudu, 1 atau 2 kali sehari; setiap pagi semasa perut kosong, digalakkan juga diambil sebelum tidur pada waktu malam. Jumlah yang perlu diambil lebih kurang 25 gram hingga 50 gram sehari. Bagi buasir & sembelit lebihkan air. iaitu 300ml atau lebih. Bagi gout, boleh rebus pokok pandan, iaitu daun serta akarnya sekali, kemudian biarkan sejuk, ambil segelas air rebusan yang telah sejuk tadi dan dibancuh dengan gum arabic.

5. Untuk menurunkan kolesterol: 50 gram sehari (check paras kolesterol anda sebulan selepas amalkan gum arabic untuk memastikan ia berkesan untuk anda, kerana, ada sebahagian pengguna tidak begitu berkesan dalam penurunan kolesterol dengan gum arabic).

6. Sebagai makan tambahan pesakit-pesakit lain: 1 sudu penuh sudu makan semasa perut kosong waktu pagi, iaitu 15 hingga 25 gram sehari.

7. Untuk tujuan mengurangkan lemak dan berat badan lebih kurang 50 gram sehari. Ada kajian yang mengatakan 30 gram sehari dapat mengurangkan lemak dalam badan dan menurunkan berat badan apabila dielakkan pengambilan makanan yang berlemak dan berminyak.

8. Untuk tujuan sebagai prebiotik cukup sekadar 3 sudu teh atau bersamaan 10 gram hingga 15 gram sehari.

9. Kanak-kanak 1 sudu teh sahaja, sementara remaja 2 sudu teh.

10. Untuk pesakit diabetes atau kencing manis 50 gram, iaitu 25 gram dimakan 2 kali sehari bersama-sama 1 sudu teh Habbatus Sauda' (jika pil serbuk atau minyak Habbatus Sauda' makan 1 hingga 3 biji) . Caranya; kunyah Habbatus Sauda' sehingga hancur kemudian terus minum bancuhan Gum Arabic. Jika kapsul Habbatus Sauda', ditelan 1-3 kapsul bersama bancuhan Gum Arabic, begitu juga jika minyak, diminum 1 hingga 2 sudu bersama-sama bancuhan gum arabic.

11. Untuk buasir: 25 gram dimakan 2 kali sehari pagi dan malam.

12. Gum Arabic merupakan makanan tambahan yang baik untuk bermacam-macam penyakit, anda boleh mencuba bagi penyakit-penyakit lain. Dapatkan nasihat doktor jika anda menghidap penyakit kronik.

TESTIMONI PENGGUNA GUM ARABIC AL-MANNA / GAM ARAB: